Pilatesstudio Marijke van wagenberg  

                                                                       

Alweer bijna een jaar voorbij , om 2017 goed te beginnen, kun je alvast je lichaam leren kennen met Pilates oefeningen.

Je kunt je aanmelden via het contactformulier.

 

Pilates is goed voor iedereen?

 

In het algemeen kun je deze vraag zonder meer met ja! beantwoorden. Persoonlijk heb ik het antwoord op deze vraag gevonden in Los Angeles, waar ik in 2006 bij de gerenommeerde LBDC studio van Marie-José Blom de opleiding tot Pilatesdocent heb gevolgd. Pilates is goed voor je lichaam. Je wordt er soepel en sterk van. 

 

Met Pilates kun je de zwakke plekken in je lichaam ontdekken en sterk maken. We werken aan lichaam en houding d.m.v. spierversterkende oefeningen, waarbij strekoefeningen zeer aangename aanvullingen zijn. Bij zwakke plekken kan je bijvoorbeeld denken aan mensen met een zwakke rug. 

 

Geïnteresseerd? Meld je aan via dit emailadres: 

marijke@pilates-nederland.nl of bel 06-23369817.

 

mobiele nr 06-23369817

 

Op deze website vind je informatie over mijn werkzaamheden als Pilates-docente. Het is een geweldige ervaring om mijn werk als massage/sporttherapeut te combineren met deze bewegings- inspanningsvorm. Ik geef les aan beginners en gevorderden in groepsverband. Ook verzorg ik privélessen. Ik geef deze lessen in een mooie pilatesstudio aan de Jan de Rooijstraat in Waalwijk en bij Pilates-studio-Arnhem van Anke Briell. Meer informatie over de studio van Anke vind je op

www.pilates-studio-arnhem.nl

Pilates is er voor iedereen die actief bezig wil zijn met het lichaam. Het is een inspanningsvorm waarbij de combinatie van lichaam en geest centraal staan. 

Een sport die specifiek gericht is op houding en ademhaling en die zeer precies uitgevoerd dient te worden. Door middel van “core-training” ben je in staat de traditionele Pilates-oefeningen naar behoren uit te voeren. Door mijn persoonlijke manier van lesgeven zul je vele vergeten spieren weer voelen. Als je ontspannen huiswaarts keert, zul je voelen dat Pilates je langer en stabieler maakt.

 

Als je de basis beheerst volgen de spierversterkende oefeningen waardoor je alle spieren nog intenser gaat voelen en waarbij de rompspieren flink uitgedaagd worden. Bij Pilates zijn “core” en “powerhouse” veel gebruikte termen. Hiermee wordt het centrum van het lichaam bedoeld: de dieperliggende buikspieren, het bekken, de bekkenbodem, het heupgebied, middenrif en lage rug.

Vanuit deze kern worden de Pilates-oefeningen uitgevoerd.

 

 

Pilates is goed voor:

 

  • Alle voorkomende gewrichtsklachten (voet, enkel, knie, heup, lage rug, schouder en nek)
  • Beginnnende sporters als blessure preventie
  • Blessuregevoelige sporters en atleten
  • Dansers, vooral voor balletbeoefenaars
  • Ruiters en amazones ten behoeve van een correcte houding
  • Zwangere vrouwen (vanaf de  12e week)
  • Jonge moeders (vanaf de 12e week na de zwangerschap)
  • Mensen met ademhalingsproblemen
  • Vrouwen met incontinentieproblemen
  • Werkgerelateerde klachten

 

Deze unieke opleiding heb ik gevolgd bij de master of Pilates: Marie-José Blom in haar Longbeach dance conditioningstudio in Los Angeles. Voor meer info ga naar: www.longbeachdance.com